U tjednu od 10. do 14. na satima informatike provodili smo aktivnosti u sklopu Dana sigurnijeg interneta.
Učenici razredne nastave sudjelovali su u aktivnostima primjerenim njihovim interesima i uzrastu.
Tako su učenici 3.c razreda odigrali društvenu igru kroz koju su ponovili savjete sigurnog korištenja interneta, međusobne komunikacije i očuvanja osobnih podataka na internetu.

Učenici prvih razreda su Razgovarali o pravilima ponašanja na internetu, korištenju i pisanju lijepih poruka jedni drugima te što učiniti ako se susretnemo s nekim neželjenim ponašanjem na internetu. Odslušali su priču o Netici ili Piku koji je spasio internet. Na kraju su se odlučili s roditeljima potpisati obiteljski ugovor u kojem će se dogovoriti neka pravila sigurnog korištenja interneta kod kuće.
Učenici četvrtih razreda razgovarali su o njihovim iskustvima igranju igara, kupovanju dodataka za igre i samih igara. Zaključili smo da iskustva s kupnjom igara ili dodataka su odobrena i provedena isključivo od strane roditelja pa su na taj način i sigurnije odrađena. Također, dotaknuli smo se vremena koje učenici provode igrajući računalne igre na mobitelu, računalu ili konzolama i ono je uglavnom svakodnevno i u prosjeku od dva sata dnevno kroz tjedan, a vikendom 5 i više sati. Zatim smo odradili aktivnost Balansiram u kojoj smo na vagu pokušali dodati što više stvari bi mogli raditi umjesto da igramo računalne igre. Bilo je izrazito mnogo primjera koji su uključivali obitelj, bavljenje sportom ili boravkom na svježem zraku. Učenici su dobili uputu da si svoju vagu zalijepe u prostoru u kojem najčešće igraju igre i to na vidljivom mjestu kako bi ih tu i tamo “promatrala” i podsjetila što bi drugo mogli raditi upravo u tom trenutku.
3.b razred pozabavio se problematikom autorskih djela i očuvanja istih. Te naučili što sve treba navesti u svojim radovima ako koristimo sadržaje dostupne na internetu a koje su nečije tuđe vlasništvo.
3.a razred se također pozabavio problematikom igranja računalnih igara, ali smo kroz aktivnost Zamisli svijet bez ekrana u kojoj smo osmislili i razradili što bi sve radili kada bi jednog dana svi ekrani na svijetu nestali. Dobili smo vrlo zanimljive aktivnosti i ideje.
Učenici sedmih razreda odigrali su također društvernu igru kroz aktivnost Online izazov u kojoj su dijelili savjete za sigurno korištenje interneta te odgovarali na pitanja vezana uz zloupotrebu osobnih podataka, online izazove i slično. Također, prepoznali su online izazove koji mogu biti i korisni ili poželjni, ne samo one negativne.
Najbolji su bili nagrađeni!
Kroz aktivnost Suradnjom do uspjeha odigrali su igru u timovima kojoj je bio cilj da se ojača međusobna suradnja kako bi se bolje ostvario cilj i čim bolje došlo do rješenja.


Autor: Ivana Stuparić