Učenici su došli u školu odjeveni u košulje i kravate, pokazujući kako se i na jednostavan način može iskazati poštovanje prema hrvatskoj kulturnoj baštini. Naučili su da kravata nije samo modni dodatak, već i važan simbol elegancije, dostojanstva i hrvatskog identiteta, poznat i priznat diljem svijeta.
Na satu Hrvatskog jezika učenici su čitali i obrađivali tekst „Kako je nastala kravata“, kroz koji su na zanimljiv način saznali kako su hrvatski vojnici u 17. stoljeću nošenjem rupca oko vrata postali inspiracija za kravatu kakvu danas poznajemo. Kroz razgovor o tekstu razvijali su čitalačku pismenost, ali i ljubav prema vlastitoj kulturi i tradiciji.
Dan kravate bio je prilika da kroz igru, čitanje i stvaralaštvo učimo o važnim dijelovima naše baštine. Uz puno smijeha i ponosa, 3. a razred pokazao je da se tradicija može njegovati i u najmlađim danima.
Na satu Hrvatskog jezika učenici 3.b učili su također kako je nastala kravata, proučavali kravate, uočavali sličnosti i razlike te pričali čiju su kravatu donijeli u školu. Većina kravata bila je od njihovih djedova. Slijedilo je čitanje teksta o zanimljivostima vezanima za kravatu.
Učenici su zapamtili da je kravata u početku bila naziv za rubac oko vrata po kojemu su bili prepoznatljivi hrvatski vojnici u francuskoj vojsci prije 400 godina. Naučili su da postoje hrvatski običaji vezani za kravatu te da je kravata vojnicima mogla poslužiti kao zaštita od prašine prilikom jahanja, povez za previjanje i učvršćivanje rana, kao zaštita od sunca i filter za pročišćavanje vode.
Za vrijeme rekreativne stanke učenici su učili vezati kravatu. Nekima je to brzo pošlo za rukom, dok su neki trebali uložiti veći trud.
Najveći proizvođači kravata kažu: Što je kava za Brazil, a satovi za Švicarsku, to je kravata za Hrvatsku.
Autori: Silvija Kosec i Nenad Podgorelec








